Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,6 %1 246 00089 %
Yle TV26,6 %5,8 %1 089 00078 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %896 00064 %
Yle yhteensä36,1 %31,8 %1 305 00093 %
MTV318,9 %24,1 %1 245 00089 %
Sub4,0 %3,9 %846 00060 %
AVA2,5 %2,3 %741 00053 %
C More Total1,3 %1,0 %208 00015 %
MTV yhteensä26,7 %31,3 %1 293 00092 %
Nelonen11,1 %15,0 %1 098 00078 %
Jim3,4 %2,9 %732 00052 %
Liv2,0 %2,0 %699 00050 %
Hero1,2 %1,5 %532 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %21,4 %1 193 00085 %
TV53,0 %2,7 %817 00058 %
Kutonen2,9 %2,5 %685 00049 %
Frii1,7 %1,6 %501 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %41 0003 %
TLC1,6 %1,2 %478 00034 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,4 %1 025 00073 %
STAR Channel2,4 %1,9 %568 00040 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %583 00042 %
Disney Finland5,3 %4,0 %785 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %155 00011 %
AlfaTV0,4 %0,4 %369 00026 %
Muut4,1 %3,0 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.