Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,7 %1 709 00066 %
Yle TV27,8 %5,9 %1 612 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,6 %1 158 00044 %
Yle yhteensä38,3 %33,2 %1 949 00075 %
MTV317,0 %22,5 %1 839 00071 %
Sub3,9 %4,1 %1 276 00049 %
AVA1,8 %1,8 %907 00035 %
C More Total2,5 %2,2 %428 00016 %
MTV yhteensä25,1 %30,5 %2 001 00077 %
Nelonen9,4 %12,9 %1 651 00063 %
Jim3,7 %3,4 %1 103 00042 %
Liv1,3 %1,5 %906 00035 %
Hero1,1 %1,4 %691 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,1 %1 831 00070 %
TV52,7 %2,6 %1 102 00042 %
Kutonen3,7 %3,1 %1 000 00038 %
Frii1,1 %1,2 %622 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC1,0 %0,7 %596 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %1 462 00056 %
STAR Channel3,1 %2,3 %877 00034 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %864 00033 %
Disney Finland6,8 %4,6 %1 193 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %235 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %531 00020 %
Muut4,8 %4,5 %719 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.