Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %9,6 %772 00055 %
Yle TV28,0 %5,5 %739 00053 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %371 00027 %
Yle yhteensä20,6 %16,4 %976 00070 %
MTV319,7 %25,3 %939 00067 %
Sub5,8 %5,6 %636 00046 %
AVA2,8 %2,5 %455 00033 %
C More Total2,1 %2,0 %178 00013 %
MTV yhteensä30,4 %35,4 %1 056 00076 %
Nelonen16,8 %23,0 %902 00065 %
Jim4,0 %4,1 %503 00036 %
Liv3,1 %2,6 %464 00033 %
Hero1,0 %0,9 %230 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %30,6 %1 026 00074 %
TV53,1 %2,5 %488 00035 %
Kutonen3,4 %2,8 %416 00030 %
Frii1,3 %0,8 %220 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0002 %
TLC2,2 %1,5 %295 00021 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,1 %762 00055 %
STAR Channel5,1 %3,4 %429 00031 %
National Geographic Channel3,2 %1,5 %319 00023 %
Disney Finland8,3 %4,9 %564 00040 %
Paramount Network0,7 %0,5 %128 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %89 0006 %
Muut5,2 %5,0 %382 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 232 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.