Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 593 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,5 %1 776 00069 %
Yle TV217,9 %9,9 %1 818 00070 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %1 277 00049 %
Yle yhteensä48,2 %38,1 %2 052 00079 %
MTV313,2 %19,5 %1 807 00070 %
Sub3,6 %4,4 %1 446 00056 %
AVA1,2 %1,5 %863 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %274 00011 %
MTV yhteensä19,1 %26,3 %2 015 00078 %
Nelonen7,2 %10,1 %1 742 00067 %
Jim2,9 %3,5 %1 179 00045 %
Liv1,5 %1,7 %1 007 00039 %
Hero1,3 %1,7 %794 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,1 %1 915 00074 %
TV52,7 %3,1 %1 241 00048 %
Kutonen3,0 %3,0 %1 036 00040 %
Frii1,2 %1,5 %699 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %93 0004 %
TLC0,5 %0,4 %574 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,0 %1 586 00061 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 005 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %888 00034 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 257 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %134 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %530 00020 %
Muut4,6 %4,0 %689 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 270 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.