Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 896 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,8 %3 511 00072 %
Yle TV216,0 %8,9 %3 422 00070 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %2 458 00050 %
Yle yhteensä47,5 %37,4 %3 915 00080 %
MTV315,8 %22,7 %3 584 00073 %
Sub3,2 %3,7 %2 668 00055 %
AVA1,8 %1,9 %1 820 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %411 0008 %
MTV yhteensä21,4 %28,8 %3 903 00080 %
Nelonen7,8 %10,8 %3 393 00069 %
Jim2,8 %3,3 %2 267 00046 %
Liv2,3 %2,4 %2 132 00044 %
Hero1,2 %1,6 %1 531 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %18,1 %3 717 00076 %
TV52,6 %2,8 %2 364 00048 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 748 00036 %
Frii1,7 %1,9 %1 430 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %136 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 237 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %3 041 00062 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 770 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 534 00031 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 269 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %235 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %979 00020 %
Muut3,4 %3,0 %1 151 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 339 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.