Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 424 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,3 %1 258 00088 %
Yle TV214,5 %8,8 %1 166 00082 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %932 00065 %
Yle yhteensä45,5 %36,9 %1 305 00092 %
MTV315,1 %21,2 %1 232 00087 %
Sub3,3 %3,8 %923 00065 %
AVA1,8 %2,1 %708 00050 %
C More Total0,6 %0,5 %133 0009 %
MTV yhteensä20,9 %27,6 %1 270 00089 %
Nelonen8,3 %11,5 %1 136 00080 %
Jim2,8 %3,1 %805 00057 %
Liv2,5 %2,7 %799 00056 %
Hero1,7 %2,2 %654 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,5 %1 212 00085 %
TV53,0 %2,9 %873 00061 %
Kutonen2,5 %2,3 %692 00049 %
Frii2,1 %2,3 %617 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0003 %
TLC0,8 %0,9 %451 00032 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,9 %1 064 00075 %
STAR Channel2,1 %1,8 %662 00046 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %618 00043 %
Disney Finland4,8 %3,7 %837 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %61 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %371 00026 %
Muut3,7 %2,7 %361 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 349 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.