Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 423 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,2 %1 259 00088 %
Yle TV213,8 %8,5 %1 155 00081 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %907 00064 %
Yle yhteensä44,6 %36,2 %1 306 00092 %
MTV315,1 %21,0 %1 232 00087 %
Sub3,4 %3,9 %920 00065 %
AVA1,9 %2,1 %719 00051 %
C More Total0,8 %0,5 %147 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,5 %1 272 00089 %
Nelonen8,8 %12,4 %1 139 00080 %
Jim2,7 %2,9 %785 00055 %
Liv2,5 %2,7 %792 00056 %
Hero1,7 %2,2 %643 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,2 %1 211 00085 %
TV53,3 %3,2 %882 00062 %
Kutonen2,4 %2,3 %682 00048 %
Frii2,0 %2,2 %603 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC0,9 %0,9 %455 00032 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,2 %1 066 00075 %
STAR Channel2,2 %1,9 %665 00047 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %607 00043 %
Disney Finland5,0 %3,8 %830 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %59 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %356 00025 %
Muut3,5 %2,6 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.