Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,6 %830 00060 %
Yle TV215,1 %8,9 %873 00063 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,1 %473 00034 %
Yle yhteensä28,1 %21,6 %1 049 00076 %
MTV314,4 %18,7 %946 00068 %
Sub5,9 %6,3 %725 00052 %
AVA2,5 %2,5 %453 00033 %
C More Total1,2 %0,8 %137 00010 %
MTV yhteensä24,0 %28,3 %1 089 00079 %
Nelonen11,6 %15,5 %915 00066 %
Jim5,1 %6,1 %609 00044 %
Liv3,5 %3,5 %534 00039 %
Hero1,5 %1,8 %345 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %26,9 %1 044 00076 %
TV54,4 %4,8 %623 00045 %
Kutonen3,3 %3,1 %467 00034 %
Frii1,6 %1,6 %290 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %49 0004 %
TLC1,9 %1,5 %299 00022 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,7 %851 00062 %
STAR Channel4,9 %4,2 %515 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %368 00027 %
Disney Finland8,1 %6,4 %638 00046 %
Music TV0,7 %0,5 %122 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %128 0009 %
Muut5,0 %4,5 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.