Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 593 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,7 %1 774 00068 %
Yle TV217,2 %9,6 %1 791 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 242 00048 %
Yle yhteensä47,6 %37,7 %2 040 00079 %
MTV313,4 %19,5 %1 817 00070 %
Sub3,6 %4,3 %1 436 00055 %
AVA1,2 %1,4 %873 00034 %
C More Total1,3 %1,1 %293 00011 %
MTV yhteensä19,6 %26,3 %2 020 00078 %
Nelonen7,6 %10,7 %1 747 00067 %
Jim2,8 %3,3 %1 158 00045 %
Liv1,5 %1,8 %1 001 00039 %
Hero1,3 %1,8 %791 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,7 %1 915 00074 %
TV52,9 %3,4 %1 258 00049 %
Kutonen3,0 %3,0 %1 027 00040 %
Frii1,2 %1,5 %695 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %90 0003 %
TLC0,5 %0,5 %578 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,3 %1 592 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 006 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %881 00034 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 255 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %132 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %514 00020 %
Muut4,3 %3,7 %667 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 272 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.