Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 169 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %33,2 %1 133 00097 %
Yle TV217,5 %8,9 %1 065 00091 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,3 %917 00078 %
Yle yhteensä58,5 %46,4 %1 137 00097 %
MTV316,8 %25,8 %1 084 00093 %
Sub1,6 %2,0 %757 00065 %
AVA1,5 %1,4 %550 00047 %
C More Total0,4 %0,5 %104 0009 %
MTV yhteensä20,3 %29,7 %1 099 00094 %
Nelonen5,2 %7,3 %981 00084 %
Jim1,7 %1,9 %664 00057 %
Liv1,6 %1,7 %659 00056 %
Hero0,7 %1,0 %451 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %12,0 %1 026 00088 %
TV51,6 %2,0 %707 00060 %
Kutonen1,2 %1,3 %476 00041 %
Frii1,5 %1,9 %451 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
TLC0,7 %0,6 %410 00035 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,5 %852 00073 %
STAR Channel0,9 %0,6 %444 00038 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %451 00039 %
Disney Finland2,6 %1,9 %603 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
AlfaTV0,7 %1,2 %448 00038 %
Muut2,4 %2,3 %352 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 143 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.