Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 167 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %34,5 %1 137 00097 %
Yle TV216,7 %9,1 %1 071 00092 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,9 %939 00081 %
Yle yhteensä59,3 %48,4 %1 140 00098 %
MTV316,4 %25,2 %1 084 00093 %
Sub1,5 %1,9 %751 00064 %
AVA1,7 %1,6 %568 00049 %
C More Total0,3 %0,4 %93 0008 %
MTV yhteensä19,9 %29,2 %1 098 00094 %
Nelonen4,7 %5,9 %976 00084 %
Jim1,8 %2,2 %676 00058 %
Liv1,5 %1,5 %679 00058 %
Hero0,8 %1,1 %459 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,8 %1 029 00088 %
TV51,6 %1,9 %712 00061 %
Kutonen1,2 %1,3 %487 00042 %
Frii1,6 %1,9 %454 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
TLC0,7 %0,7 %425 00036 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,3 %861 00074 %
STAR Channel0,8 %0,6 %448 00038 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %461 00040 %
Disney Finland2,6 %1,8 %615 00053 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
AlfaTV0,7 %1,3 %470 00040 %
Muut2,4 %2,3 %361 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 144 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.