Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 671 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,1 %1 888 00071 %
Yle TV214,6 %8,3 %1 827 00068 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,0 %1 285 00048 %
Yle yhteensä47,5 %38,4 %2 122 00079 %
MTV317,6 %24,8 %1 963 00073 %
Sub2,7 %3,1 %1 337 00050 %
AVA2,5 %2,4 %1 001 00037 %
C More Total0,3 %0,2 %179 0007 %
MTV yhteensä23,1 %30,5 %2 121 00079 %
Nelonen7,8 %10,0 %1 848 00069 %
Jim2,9 %3,4 %1 181 00044 %
Liv3,0 %2,9 %1 196 00045 %
Hero1,3 %1,6 %793 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,9 %2 029 00076 %
TV52,5 %2,4 %1 183 00044 %
Kutonen1,0 %1,1 %784 00029 %
Frii2,3 %2,4 %768 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC1,3 %1,3 %702 00026 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %1 566 00059 %
STAR Channel1,9 %1,5 %850 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %711 00027 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 134 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %124 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %485 00018 %
Muut2,5 %2,2 %566 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 381 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.