Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 628 00068 %
Yle TV212,9 %10,8 %1 575 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 103 00046 %
Yle yhteensä44,2 %38,1 %1 841 00077 %
MTV314,2 %19,1 %1 666 00069 %
Sub3,7 %4,2 %1 263 00053 %
AVA1,3 %1,5 %801 00033 %
C More Total2,5 %2,0 %340 00014 %
MTV yhteensä21,7 %26,8 %1 848 00077 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 538 00064 %
Jim3,2 %3,5 %1 070 00044 %
Liv1,7 %1,9 %929 00039 %
Hero1,5 %2,0 %752 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,3 %1 719 00071 %
TV53,1 %3,2 %1 150 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %969 00040 %
Frii1,3 %1,4 %639 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,6 %0,6 %543 00023 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,2 %1 445 00060 %
STAR Channel2,7 %2,3 %888 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %819 00034 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 142 00047 %
AlfaTV0,5 %0,9 %489 00020 %
Muut3,9 %3,2 %594 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 070 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.