Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,5 %756 00055 %
Yle TV213,1 %9,7 %806 00058 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %399 00029 %
Yle yhteensä25,3 %21,0 %991 00072 %
MTV315,3 %19,0 %900 00065 %
Sub6,3 %6,8 %671 00049 %
AVA2,6 %2,8 %422 00031 %
C More Total2,3 %1,7 %172 00012 %
MTV yhteensä26,5 %30,2 %1 058 00077 %
Nelonen11,5 %14,5 %851 00062 %
Jim5,8 %6,9 %576 00042 %
Liv3,6 %3,6 %504 00036 %
Hero1,6 %1,8 %317 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %26,8 %999 00072 %
TV54,2 %4,3 %578 00042 %
Kutonen3,4 %3,1 %443 00032 %
Frii1,7 %1,6 %268 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %39 0003 %
TLC1,9 %1,7 %295 00021 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,3 %805 00058 %
STAR Channel4,9 %4,2 %463 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %343 00025 %
Disney Finland8,2 %6,3 %593 00043 %
AlfaTV0,2 %0,3 %118 0009 %
Muut4,5 %3,8 %297 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.