Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 586 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,8 %3 463 00066 %
Yle TV212,0 %9,1 %3 357 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 267 00043 %
Yle yhteensä43,3 %36,2 %4 018 00076 %
MTV316,4 %21,8 %3 660 00070 %
Sub3,4 %3,7 %2 554 00049 %
AVA1,9 %2,0 %1 764 00034 %
C More Total1,8 %1,3 %603 00011 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %4 053 00077 %
Nelonen8,3 %11,1 %3 370 00064 %
Jim3,1 %3,4 %2 126 00040 %
Liv2,5 %2,6 %2 085 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 447 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %3 773 00072 %
TV52,9 %3,0 %2 327 00044 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 716 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 325 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %119 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 230 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %3 017 00057 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 727 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 460 00028 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 239 00043 %
AlfaTV0,6 %0,9 %949 00018 %
Muut3,3 %2,6 %1 155 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 586 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.