Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,9 %1 689 00065 %
Yle TV213,3 %10,8 %1 690 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 138 00044 %
Yle yhteensä44,0 %37,8 %1 971 00076 %
MTV314,1 %19,1 %1 759 00068 %
Sub3,8 %4,2 %1 328 00051 %
AVA1,3 %1,5 %816 00031 %
C More Total2,6 %2,0 %369 00014 %
MTV yhteensä21,8 %26,9 %1 971 00076 %
Nelonen7,6 %10,0 %1 636 00063 %
Jim3,1 %3,5 %1 096 00042 %
Liv1,6 %1,9 %955 00037 %
Hero1,4 %2,0 %761 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,4 %1 829 00071 %
TV53,0 %3,2 %1 186 00046 %
Kutonen3,0 %3,1 %992 00038 %
Frii1,3 %1,4 %649 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,6 %0,6 %553 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,1 %1 504 00058 %
STAR Channel2,7 %2,3 %922 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %838 00032 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 186 00046 %
AlfaTV0,5 %0,9 %494 00019 %
Muut4,1 %3,3 %639 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.