Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,2 %1 631 00068 %
Yle TV212,6 %10,5 %1 578 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 105 00046 %
Yle yhteensä44,0 %37,8 %1 845 00077 %
MTV314,2 %19,2 %1 669 00069 %
Sub3,8 %4,2 %1 272 00053 %
AVA1,3 %1,5 %806 00033 %
C More Total2,4 %2,0 %337 00014 %
MTV yhteensä21,7 %26,9 %1 850 00077 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 547 00064 %
Jim3,2 %3,5 %1 071 00045 %
Liv1,7 %1,9 %935 00039 %
Hero1,5 %2,0 %755 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,4 %1 726 00072 %
TV53,1 %3,2 %1 155 00048 %
Kutonen3,1 %3,2 %976 00041 %
Frii1,4 %1,4 %645 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,6 %0,6 %549 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,2 %1 448 00060 %
STAR Channel2,7 %2,3 %896 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %820 00034 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 148 00048 %
AlfaTV0,5 %0,9 %492 00020 %
Muut4,0 %3,2 %603 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.