Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 591 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,8 %3 468 00066 %
Yle TV211,7 %8,9 %3 369 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 272 00043 %
Yle yhteensä43,0 %35,9 %4 027 00076 %
MTV316,5 %21,9 %3 665 00070 %
Sub3,4 %3,7 %2 571 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 777 00034 %
C More Total1,7 %1,3 %599 00011 %
MTV yhteensä23,6 %29,0 %4 058 00077 %
Nelonen8,4 %11,2 %3 389 00064 %
Jim3,1 %3,4 %2 127 00040 %
Liv2,6 %2,6 %2 097 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 451 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,9 %3 787 00072 %
TV52,9 %3,0 %2 343 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 732 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 335 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %118 0002 %
TLC1,3 %1,3 %1 243 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %3 030 00058 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 743 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 465 00028 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 254 00043 %
AlfaTV0,6 %0,9 %957 00018 %
Muut3,4 %2,6 %1 176 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 591 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.