Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 10–24 år
Befolkning: 455 000
KanavaÅr 2017År 2016
Yle TV110 %11 %
Yle TV212 %15 %
Yle Teema2 %3 %
Yle Fem1 %3 %
Yle Totalt19 %23 %
MTV318 %20 %
Sub8 %9 %
AVA4 %6 %
C More Total1 %2 %
MTV totalt24 %27 %
Nelonen15 %17 %
Jim5 %7 %
Liv7 %8 %
Hero2 %3 %
Nelonen betalkanaler1 %1 %
Nelonen Media totalt21 %25 %
TV55 %6 %
Kutonen2 %3 %
Frii2 %3 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC3 %0 %
Warner Bros. Discovery10 %11 %
STAR Channel5 %7 %
National Geographic Channel2 %0 %
Disney Finland6 %7 %
Music TV2 %2 %
Övriga4 %4 %
Totalt39 %44 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.