Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 10–24 år
Befolkning: 458 000
KanavaÅr 2016År 2015
Yle TV111 %12 %
Yle TV215 %15 %
Yle Teema3 %3 %
Yle Fem3 %3 %
Yle Totalt23 %24 %
MTV320 %24 %
Sub9 %13 %
AVA6 %8 %
C More Total2 %3 %
MTV totalt27 %34 %
Nelonen17 %17 %
Jim7 %9 %
Liv8 %11 %
Hero3 %-
Nelonen betalkanaler1 %1 %
Nelonen Media totalt25 %27 %
TV56 %9 %
Kutonen3 %5 %
Frii3 %-
The Discovery Channel0 %1 %
TLC0 %-
Warner Bros. Discovery11 %14 %
STAR Channel7 %9 %
National Geographic Channel0 %-
Disney Finland7 %-
Music TV2 %4 %
Övriga4 %5 %
Totalt44 %48 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.