Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 65–99 år
Befolkning: 467 000
KanavaÅr 2016År 2015
Yle TV182 %82 %
Yle TV256 %57 %
Yle Teema30 %30 %
Yle Fem25 %25 %
Yle Totalt85 %85 %
MTV365 %65 %
Sub23 %25 %
AVA16 %16 %
C More Total12 %12 %
MTV totalt71 %71 %
Nelonen45 %43 %
Jim22 %21 %
Liv19 %19 %
Hero11 %-
Nelonen betalkanaler4 %5 %
Nelonen Media totalt56 %55 %
TV520 %19 %
Kutonen18 %15 %
Frii12 %-
The Discovery Channel3 %3 %
TLC0 %-
Warner Bros. Discovery32 %29 %
STAR Channel18 %18 %
National Geographic Channel3 %-
Disney Finland20 %-
Music TV1 %2 %
Övriga24 %21 %
Totalt88 %88 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.