Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 10–24 år
Befolkning: 483 000
KanavaÅr 2014År 2013
Yle TV113 %13 %
Yle TV216 %14 %
Yle Teema2 %3 %
Yle Fem3 %2 %
Yle Totalt23 %23 %
MTV320 %22 %
Sub15 %17 %
AVA3 %4 %
C More Total5 %6 %
MTV totalt30 %34 %
Nelonen15 %16 %
Jim9 %10 %
Liv5 %6 %
Nelonen betalkanaler1 %2 %
Nelonen Media totalt23 %25 %
TV59 %9 %
Kutonen5 %7 %
The Discovery Channel2 %3 %
Warner Bros. Discovery13 %15 %
STAR Channel11 %12 %
Music TV2 %3 %
Övriga5 %6 %
Totalt46 %48 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.