Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 10–99 år
Befolkning: 2 347 000
KanavaÅr 2014År 2013
Yle TV148 %48 %
Yle TV241 %40 %
Yle Teema17 %18 %
Yle Fem14 %13 %
Yle Totalt58 %58 %
MTV346 %47 %
Sub25 %26 %
AVA12 %12 %
C More Total10 %12 %
MTV totalt55 %57 %
Nelonen33 %34 %
Jim20 %21 %
Liv15 %15 %
Nelonen betalkanaler4 %4 %
Nelonen Media totalt44 %45 %
TV520 %20 %
Kutonen12 %11 %
The Discovery Channel3 %4 %
Warner Bros. Discovery26 %26 %
STAR Channel20 %21 %
Music TV2 %2 %
Övriga13 %13 %
Totalt72 %72 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.