Tittartidsandelar och räckvidd
Föregående år | Nästa år |
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 3–99 år
Befolkning: 2 529 000
| ||
Kanava | År 2014 | År 2013 |
---|---|---|
Yle TV1 | 45 % | - |
Yle TV2 | 40 % | - |
Yle Teema | 16 % | - |
Yle Fem | 13 % | - |
Yle Totalt | 57 % | - |
MTV3 | 44 % | - |
Sub | 24 % | - |
AVA | 12 % | - |
C More Total | 10 % | - |
MTV totalt | 53 % | - |
Nelonen | 32 % | - |
Jim | 19 % | - |
Liv | 14 % | - |
Nelonen betalkanaler | 4 % | - |
Nelonen Media totalt | 42 % | - |
TV5 | 19 % | - |
Kutonen | 11 % | - |
The Discovery Channel | 3 % | - |
Warner Bros. Discovery | 25 % | - |
STAR Channel | 20 % | - |
Music TV | 2 % | - |
Övriga | 13 % | - |
Totalt | 71 % | - |
JIM introducerades 26.2.2007
Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007
Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007
YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007
Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.
- Målgrupp
- Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
- Befolkning
- Målgruppens storlek (personer) i Finland.
- Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
- Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.
Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen
Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .
Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.