Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 651 000
KanavaÅr 2014År 2013
Yle TV130 %32 %
Yle TV232 %32 %
Yle Teema9 %11 %
Yle Fem8 %8 %
Yle Totalt48 %49 %
MTV343 %47 %
Sub25 %28 %
AVA16 %16 %
C More Total7 %9 %
MTV totalt56 %59 %
Nelonen34 %37 %
Jim19 %19 %
Liv22 %23 %
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt47 %50 %
TV517 %18 %
Kutonen10 %10 %
The Discovery Channel2 %2 %
Warner Bros. Discovery23 %24 %
STAR Channel16 %17 %
Music TV3 %4 %
Övriga7 %8 %
Totalt71 %72 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.