Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %30,7 %1 208 00095 %
Yle TV28,3 %7,3 %1 112 00088 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %941 00074 %
Yle yhteensä47,9 %41,7 %1 218 00096 %
MTV323,8 %28,9 %1 176 00093 %
Sub2,6 %3,5 %815 00064 %
AVA2,0 %1,7 %674 00053 %
C More Total0,5 %0,5 %183 00014 %
MTV yhteensä29,0 %34,6 %1 178 00093 %
Nelonen4,7 %6,0 %979 00077 %
Jim2,3 %1,8 %703 00055 %
Liv1,1 %1,0 %677 00053 %
Hero0,9 %1,4 %488 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %10,3 %1 075 00085 %
TV54,1 %4,7 %865 00068 %
Kutonen1,4 %1,0 %543 00043 %
Frii1,4 %1,4 %480 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,7 %1,6 %417 00033 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,8 %938 00074 %
STAR Channel1,1 %1,0 %467 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %548 00043 %
Disney Finland3,5 %2,7 %715 00056 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,1 %2,0 %305 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 226 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.