Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 502 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,9 %3 336 00063 %
Yle TV28,8 %7,0 %3 212 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %1 992 00037 %
Yle yhteensä39,5 %33,7 %3 854 00072 %
MTV322,4 %26,0 %3 493 00066 %
Sub3,6 %4,3 %2 390 00045 %
AVA2,4 %2,4 %1 762 00033 %
C More Total0,7 %0,7 %588 00011 %
MTV yhteensä29,1 %33,5 %3 826 00072 %
Nelonen6,8 %9,1 %3 093 00058 %
Jim2,4 %2,2 %1 920 00036 %
Liv1,4 %1,4 %1 835 00034 %
Hero1,1 %1,5 %1 156 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %3 566 00067 %
TV56,0 %6,5 %2 435 00046 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 625 00030 %
Frii2,0 %2,1 %1 236 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %68 0001 %
TLC1,8 %1,7 %1 098 00021 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,2 %3 016 00057 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 461 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 315 00025 %
Disney Finland4,6 %4,0 %2 056 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,4 %1 118 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 502 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.