Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,9 %632 00045 %
Yle TV29,8 %6,1 %652 00046 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,3 %275 00019 %
Yle yhteensä22,4 %18,3 %839 00059 %
MTV322,6 %24,2 %720 00051 %
Sub5,1 %5,6 %481 00034 %
AVA2,2 %2,5 %287 00020 %
C More Total1,5 %1,4 %139 00010 %
MTV yhteensä31,4 %33,6 %871 00061 %
Nelonen10,1 %13,8 %669 00047 %
Jim2,8 %2,7 %354 00025 %
Liv2,3 %2,4 %407 00029 %
Hero1,1 %1,3 %183 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,2 %849 00060 %
TV58,8 %9,1 %503 00035 %
Kutonen3,4 %2,9 %342 00024 %
Frii2,6 %2,7 %232 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC2,8 %1,9 %200 00014 %
Warner Bros. Discovery17,7 %16,8 %724 00051 %
STAR Channel5,5 %5,3 %358 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %204 00014 %
Disney Finland7,8 %7,1 %450 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,0 %316 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 149 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.