Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %32,4 %1 198 00094 %
Yle TV29,0 %5,3 %1 067 00084 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %867 00068 %
Yle yhteensä46,1 %41,3 %1 212 00095 %
MTV324,7 %30,2 %1 172 00092 %
Sub2,8 %3,5 %770 00061 %
AVA2,6 %2,4 %696 00055 %
C More Total1,0 %1,1 %213 00017 %
MTV yhteensä31,1 %37,2 %1 183 00093 %
Nelonen6,2 %7,5 %994 00078 %
Jim2,2 %1,7 %713 00056 %
Liv1,3 %1,3 %632 00050 %
Hero0,6 %0,9 %405 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,4 %1 053 00083 %
TV51,8 %1,7 %723 00057 %
Kutonen1,4 %0,9 %548 00043 %
Frii1,5 %1,2 %502 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,6 %1,5 %480 00038 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,4 %859 00068 %
STAR Channel1,1 %0,8 %428 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %504 00040 %
Disney Finland4,0 %2,6 %638 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,9 %377 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.