Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %19,9 %1 178 00093 %
Yle TV235,6 %47,6 %1 095 00086 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,9 %808 00064 %
Yle yhteensä63,6 %69,4 %1 209 00095 %
MTV315,1 %15,1 %1 125 00089 %
Sub1,8 %1,2 %575 00045 %
AVA2,1 %1,6 %567 00045 %
C More Total0,5 %0,2 %209 00016 %
MTV yhteensä19,4 %18,1 %1 155 00091 %
Nelonen4,1 %3,7 %905 00071 %
Jim1,7 %1,1 %588 00046 %
Liv1,0 %0,9 %509 00040 %
Hero0,4 %0,7 %297 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,2 %6,4 %973 00077 %
TV51,0 %0,8 %533 00042 %
Kutonen1,8 %1,0 %449 00035 %
Frii1,1 %0,9 %424 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,5 %0,9 %394 00031 %
Warner Bros. Discovery5,6 %3,6 %772 00061 %
STAR Channel0,7 %0,4 %361 00028 %
National Geographic Channel1,9 %0,9 %413 00032 %
Disney Finland2,6 %1,4 %545 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,7 %1,2 %317 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.