Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,9 %28,9 %1 184 00093 %
Yle TV217,4 %17,7 %1 056 00083 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,7 %853 00067 %
Yle yhteensä55,2 %50,4 %1 200 00094 %
MTV319,5 %23,9 %1 135 00089 %
Sub3,0 %3,3 %674 00053 %
AVA2,7 %3,0 %573 00045 %
C More Total0,7 %0,4 %229 00018 %
MTV yhteensä25,9 %30,7 %1 161 00091 %
Nelonen4,1 %5,2 %887 00070 %
Jim2,1 %1,8 %543 00043 %
Liv1,2 %1,4 %543 00043 %
Hero0,5 %0,9 %392 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %9,2 %972 00076 %
TV51,4 %1,5 %614 00048 %
Kutonen1,4 %0,9 %458 00036 %
Frii1,6 %1,8 %501 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %14 0001 %
TLC1,8 %1,4 %439 00035 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %796 00063 %
STAR Channel0,8 %0,8 %378 00030 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %475 00037 %
Disney Finland3,0 %2,3 %599 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,5 %1,5 %302 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.