Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 955 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %22,7 %1 522 00062 %
Yle TV219,5 %18,7 %1 459 00059 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,5 %960 00039 %
Yle yhteensä50,1 %45,0 %1 706 00069 %
MTV315,7 %19,4 %1 460 00059 %
Sub5,4 %6,3 %1 104 00045 %
AVA1,9 %2,2 %591 00024 %
C More Total1,0 %0,8 %347 00014 %
MTV yhteensä24,1 %28,6 %1 625 00066 %
Nelonen5,2 %7,0 %1 258 00051 %
Jim2,2 %2,0 %753 00031 %
Liv0,9 %1,2 %675 00027 %
Hero0,8 %1,3 %521 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %11,5 %1 444 00059 %
TV52,2 %2,3 %874 00036 %
Kutonen3,0 %2,8 %813 00033 %
Frii1,4 %1,2 %609 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0002 %
TLC0,9 %0,9 %477 00019 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %1 231 00050 %
STAR Channel2,5 %2,3 %703 00029 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %697 00028 %
Disney Finland5,6 %4,5 %995 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %3,0 %548 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 955 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.