Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %15,5 %3 037 00061 %
Yle TV237,4 %49,8 %3 293 00066 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,5 %1 763 00035 %
Yle yhteensä59,8 %66,8 %3 756 00075 %
MTV313,1 %12,6 %3 008 00060 %
Sub2,6 %2,1 %1 840 00037 %
AVA1,9 %1,6 %1 267 00025 %
C More Total0,6 %0,3 %577 00012 %
MTV yhteensä18,3 %16,5 %3 367 00068 %
Nelonen5,4 %5,0 %2 657 00053 %
Jim1,8 %1,2 %1 445 00029 %
Liv1,3 %1,1 %1 309 00026 %
Hero0,5 %0,7 %781 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %8,1 %3 022 00061 %
TV51,7 %1,4 %1 567 00031 %
Kutonen2,0 %1,3 %1 209 00024 %
Frii1,4 %1,0 %1 034 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %27 0001 %
TLC1,5 %1,1 %956 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %5,0 %2 269 00046 %
STAR Channel1,4 %1,0 %1 131 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %1 065 00021 %
Disney Finland3,6 %2,2 %1 664 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %1,4 %1 074 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 127 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.