Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,7 %3 138 00063 %
Yle TV213,7 %12,1 %2 988 00060 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,8 %1 795 00036 %
Yle yhteensä42,5 %40,6 %3 639 00073 %
MTV321,8 %26,1 %3 249 00065 %
Sub4,2 %4,7 %2 103 00042 %
AVA2,4 %2,4 %1 411 00028 %
C More Total0,7 %0,6 %571 00011 %
MTV yhteensä29,1 %33,8 %3 540 00071 %
Nelonen7,1 %7,5 %2 767 00056 %
Jim2,4 %1,7 %1 495 00030 %
Liv1,8 %2,0 %1 546 00031 %
Hero0,6 %0,9 %954 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,0 %3 094 00062 %
TV52,5 %2,3 %1 832 00037 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 357 00027 %
Frii1,7 %1,3 %1 083 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,1 %1,9 %1 041 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,5 %2 420 00049 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 246 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 198 00024 %
Disney Finland4,6 %3,6 %1 836 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,2 %2,5 %991 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 106 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.