Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %11,0 %615 00043 %
Yle TV214,5 %12,4 %680 00048 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,0 %236 00017 %
Yle yhteensä25,5 %24,5 %897 00063 %
MTV320,2 %23,4 %720 00051 %
Sub8,3 %8,3 %520 00037 %
AVA2,0 %1,8 %204 00014 %
C More Total0,8 %0,8 %117 0008 %
MTV yhteensä31,3 %34,4 %845 00060 %
Nelonen10,7 %11,7 %660 00047 %
Jim2,9 %2,2 %266 00019 %
Liv3,1 %3,3 %323 00023 %
Hero0,9 %1,3 %160 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %18,4 %757 00053 %
TV53,7 %3,5 %383 00027 %
Kutonen2,5 %2,7 %217 00015 %
Frii2,2 %1,3 %150 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC3,2 %3,4 %188 00013 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,0 %511 00036 %
STAR Channel6,7 %5,6 %331 00023 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %208 00015 %
Disney Finland9,5 %7,7 %432 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,0 %273 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 105 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.