Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,1 %15,4 %3 117 00059 %
Yle TV237,5 %49,7 %3 506 00066 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,5 %1 885 00035 %
Yle yhteensä59,8 %66,7 %3 985 00075 %
MTV313,0 %12,5 %3 092 00058 %
Sub2,7 %2,1 %1 920 00036 %
AVA1,9 %1,6 %1 273 00024 %
C More Total0,6 %0,3 %621 00012 %
MTV yhteensä18,2 %16,4 %3 509 00066 %
Nelonen5,6 %5,0 %2 807 00053 %
Jim1,8 %1,2 %1 456 00027 %
Liv1,3 %1,2 %1 324 00025 %
Hero0,5 %0,8 %792 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %8,2 %3 178 00060 %
TV51,7 %1,5 %1 609 00030 %
Kutonen1,9 %1,3 %1 219 00023 %
Frii1,4 %1,0 %1 048 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %27 0000 %
TLC1,5 %1,1 %962 00018 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,0 %2 317 00043 %
STAR Channel1,4 %1,0 %1 146 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %1 074 00020 %
Disney Finland3,6 %2,2 %1 685 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %1,5 %1 125 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 383 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.