Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %32,5 %1 219 00096 %
Yle TV29,0 %9,6 %1 067 00084 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,3 %840 00066 %
Yle yhteensä48,3 %44,4 %1 230 00097 %
MTV322,5 %25,9 %1 183 00093 %
Sub2,3 %2,3 %736 00058 %
AVA2,8 %3,0 %649 00051 %
C More Total1,6 %0,9 %180 00014 %
MTV yhteensä29,2 %32,1 %1 194 00094 %
Nelonen6,7 %8,8 %1 016 00080 %
Jim2,0 %1,7 %633 00050 %
Liv1,5 %1,9 %677 00053 %
Hero0,4 %0,6 %403 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,0 %1 067 00084 %
TV52,0 %1,7 %708 00056 %
Kutonen1,4 %1,2 %523 00041 %
Frii1,6 %1,9 %432 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,6 %1,4 %412 00032 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %879 00069 %
STAR Channel0,8 %0,8 %376 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %447 00035 %
Disney Finland3,2 %2,3 %608 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,0 %2,0 %306 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.