Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,6 %1 086 00079 %
Yle TV27,7 %7,9 %1 010 00073 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,8 %633 00046 %
Yle yhteensä35,8 %34,3 %1 197 00087 %
MTV318,5 %21,0 %1 099 00080 %
Sub4,8 %5,2 %722 00052 %
AVA3,3 %4,0 %569 00041 %
C More Total1,0 %0,4 %182 00013 %
MTV yhteensä27,6 %30,6 %1 147 00083 %
Nelonen11,4 %13,5 %1 016 00074 %
Jim2,8 %2,5 %576 00042 %
Liv2,0 %2,0 %611 00044 %
Hero1,2 %1,6 %428 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,6 %1 111 00081 %
TV53,2 %2,8 %742 00054 %
Kutonen2,6 %2,2 %543 00039 %
Frii2,5 %2,2 %444 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %16 0001 %
TLC1,3 %1,2 %347 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,8 %931 00068 %
STAR Channel1,5 %1,5 %390 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %517 00038 %
Disney Finland4,7 %4,0 %670 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %2,7 %326 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 269 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.