Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 096 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,3 %3 112 00062 %
Yle TV28,7 %8,7 %2 882 00058 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,0 %1 730 00035 %
Yle yhteensä40,2 %36,9 %3 529 00071 %
MTV320,5 %23,3 %3 205 00064 %
Sub3,8 %4,1 %2 041 00041 %
AVA2,9 %3,3 %1 518 00030 %
C More Total1,4 %0,7 %474 00010 %
MTV yhteensä28,7 %31,3 %3 456 00069 %
Nelonen9,1 %11,5 %2 826 00057 %
Jim2,5 %2,3 %1 653 00033 %
Liv1,8 %2,1 %1 689 00034 %
Hero0,9 %1,2 %1 137 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,1 %3 196 00064 %
TV52,9 %2,7 %2 010 00040 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 427 00029 %
Frii2,0 %2,0 %1 092 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 026 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,5 %2 594 00052 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 182 00024 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 243 00025 %
Disney Finland4,7 %3,9 %1 803 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,3 %1 041 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 096 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.