Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %27,1 %1 194 00094 %
Yle TV27,4 %7,8 %1 089 00086 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,3 %941 00074 %
Yle yhteensä44,1 %39,2 %1 220 00096 %
MTV328,8 %34,0 %1 192 00094 %
Sub1,8 %1,9 %673 00053 %
AVA2,4 %2,7 %664 00052 %
C More Total1,8 %1,7 %275 00022 %
MTV yhteensä34,9 %40,3 %1 204 00095 %
Nelonen5,6 %6,8 %944 00074 %
Jim1,8 %1,7 %652 00051 %
Liv1,6 %1,8 %656 00052 %
Hero0,6 %0,8 %397 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,0 %1 044 00082 %
TV52,2 %1,9 %646 00051 %
Kutonen1,3 %0,7 %507 00040 %
Frii1,6 %1,6 %444 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,5 %1,1 %415 00033 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,4 %825 00065 %
STAR Channel0,7 %0,8 %407 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %490 00039 %
Disney Finland2,8 %2,2 %630 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,1 %329 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.