Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %26,6 %1 229 00097 %
Yle TV27,4 %7,8 %1 100 00087 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %977 00077 %
Yle yhteensä43,1 %37,9 %1 244 00098 %
MTV326,9 %32,6 %1 197 00094 %
Sub2,2 %1,9 %735 00058 %
AVA2,6 %2,4 %620 00049 %
C More Total1,6 %1,8 %184 00014 %
MTV yhteensä33,2 %38,7 %1 206 00095 %
Nelonen7,8 %9,8 %1 048 00082 %
Jim2,1 %1,8 %665 00052 %
Liv1,5 %1,6 %636 00050 %
Hero0,6 %0,8 %450 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,9 %1 092 00086 %
TV51,8 %1,6 %702 00055 %
Kutonen1,5 %0,8 %489 00038 %
Frii1,5 %1,6 %492 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,4 %1,0 %422 00033 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,0 %837 00066 %
STAR Channel0,7 %0,8 %402 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %480 00038 %
Disney Finland3,3 %2,4 %634 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,1 %2,0 %337 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 250 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.