Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %28,5 %1 218 00096 %
Yle TV29,6 %9,4 %1 064 00084 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,1 %992 00078 %
Yle yhteensä47,4 %41,9 %1 237 00097 %
MTV321,0 %24,6 %1 182 00093 %
Sub2,0 %2,2 %737 00058 %
AVA2,5 %2,5 %645 00051 %
C More Total1,0 %1,2 %212 00017 %
MTV yhteensä26,5 %30,5 %1 208 00095 %
Nelonen7,8 %11,5 %986 00078 %
Jim2,3 %1,6 %638 00050 %
Liv1,5 %1,6 %704 00055 %
Hero0,7 %0,9 %413 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,6 %1 071 00084 %
TV53,0 %3,1 %741 00058 %
Kutonen2,3 %2,0 %570 00045 %
Frii1,4 %1,5 %486 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,4 %1,1 %421 00033 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,0 %910 00072 %
STAR Channel0,8 %0,8 %419 00033 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %466 00037 %
Disney Finland2,9 %2,2 %621 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,6 %373 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.