Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %10,1 %649 00046 %
Yle TV28,8 %5,6 %623 00044 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %255 00018 %
Yle yhteensä20,7 %17,3 %867 00061 %
MTV318,9 %20,3 %693 00049 %
Sub7,5 %7,5 %493 00035 %
AVA1,9 %1,4 %243 00017 %
C More Total2,7 %3,8 %185 00013 %
MTV yhteensä31,0 %33,0 %876 00062 %
Nelonen10,2 %14,5 %670 00047 %
Jim2,9 %2,1 %346 00024 %
Liv2,3 %2,4 %276 00019 %
Hero0,7 %0,8 %171 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,9 %803 00057 %
TV56,5 %7,6 %490 00035 %
Kutonen5,1 %5,3 %338 00024 %
Frii2,2 %2,2 %175 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC4,3 %3,5 %234 00017 %
Warner Bros. Discovery19,0 %19,4 %666 00047 %
STAR Channel6,2 %4,8 %380 00027 %
National Geographic Channel2,0 %2,1 %213 00015 %
Disney Finland8,3 %6,9 %455 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,0 %5,0 %370 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 162 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.