Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %29,0 %1 223 00096 %
Yle TV28,8 %9,8 %1 056 00083 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,8 %939 00074 %
Yle yhteensä47,2 %42,6 %1 241 00098 %
MTV321,4 %24,6 %1 168 00092 %
Sub2,1 %2,2 %715 00056 %
AVA2,3 %2,4 %642 00050 %
C More Total2,0 %1,4 %218 00017 %
MTV yhteensä27,8 %30,6 %1 189 00093 %
Nelonen8,2 %11,7 %1 018 00080 %
Jim2,1 %1,7 %675 00053 %
Liv1,4 %1,6 %654 00051 %
Hero0,7 %1,0 %433 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,9 %1 073 00084 %
TV52,8 %3,1 %708 00056 %
Kutonen1,4 %1,0 %521 00041 %
Frii1,5 %1,6 %461 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,4 %1,0 %433 00034 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %874 00069 %
STAR Channel0,8 %0,8 %433 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %468 00037 %
Disney Finland2,9 %2,1 %632 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %2,5 %370 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.