Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,2 %3 085 00062 %
Yle TV28,4 %8,7 %2 840 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 939 00039 %
Yle yhteensä38,7 %34,9 %3 543 00071 %
MTV320,2 %23,1 %3 241 00065 %
Sub3,8 %3,9 %2 093 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 609 00032 %
C More Total2,6 %2,3 %734 00015 %
MTV yhteensä29,2 %32,0 %3 571 00072 %
Nelonen9,1 %12,7 %2 956 00059 %
Jim2,4 %2,0 %1 751 00035 %
Liv1,6 %1,7 %1 579 00032 %
Hero0,8 %1,1 %1 082 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,5 %3 276 00066 %
TV54,2 %4,7 %2 129 00043 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 429 00029 %
Frii1,7 %1,4 %1 121 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %63 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 081 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %2 703 00054 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 251 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %1 204 00024 %
Disney Finland4,4 %3,1 %1 823 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %3,5 %1 231 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 161 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.