Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 024 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,5 %1 487 00061 %
Yle TV29,5 %10,2 %1 441 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %951 00039 %
Yle yhteensä39,5 %36,8 %1 732 00071 %
MTV316,9 %19,9 %1 573 00064 %
Sub4,8 %5,1 %1 117 00045 %
AVA2,3 %2,5 %758 00031 %
C More Total3,9 %3,7 %422 00017 %
MTV yhteensä27,9 %31,2 %1 737 00071 %
Nelonen7,2 %9,6 %1 383 00056 %
Jim2,9 %2,5 %945 00038 %
Liv1,0 %1,0 %727 00030 %
Hero0,8 %1,2 %590 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,2 %1 559 00064 %
TV54,7 %5,6 %1 149 00047 %
Kutonen3,3 %2,8 %847 00034 %
Frii1,3 %1,2 %572 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0002 %
TLC0,7 %0,5 %473 00019 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,2 %1 400 00057 %
STAR Channel2,4 %1,9 %689 00028 %
National Geographic Channel3,5 %1,9 %705 00029 %
Disney Finland5,8 %3,9 %1 012 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,7 %4,4 %696 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 024 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.