Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %30,0 %1 231 00097 %
Yle TV29,9 %10,5 %1 104 00087 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %1 006 00079 %
Yle yhteensä51,2 %44,1 %1 240 00097 %
MTV319,4 %23,7 %1 179 00093 %
Sub2,3 %3,2 %757 00059 %
AVA2,6 %2,8 %663 00052 %
C More Total0,6 %0,4 %221 00017 %
MTV yhteensä24,8 %30,1 %1 191 00094 %
Nelonen6,9 %10,3 %1 004 00079 %
Jim2,0 %1,5 %643 00051 %
Liv1,6 %1,6 %727 00057 %
Hero0,6 %0,8 %471 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,3 %1 050 00083 %
TV53,4 %3,2 %808 00064 %
Kutonen2,2 %1,7 %555 00044 %
Frii1,3 %1,5 %496 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,3 %1,0 %436 00034 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,5 %923 00073 %
STAR Channel0,7 %0,9 %398 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %477 00037 %
Disney Finland2,5 %2,0 %622 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,1 %2,0 %430 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.