Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %24,6 %1 748 00065 %
Yle TV28,2 %7,4 %1 585 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 092 00041 %
Yle yhteensä42,9 %35,3 %1 998 00074 %
MTV320,9 %25,3 %1 737 00064 %
Sub3,1 %3,8 %1 098 00041 %
AVA2,7 %3,0 %880 00033 %
C More Total0,4 %0,2 %225 0008 %
MTV yhteensä27,1 %32,3 %1 893 00070 %
Nelonen9,1 %12,7 %1 620 00060 %
Jim1,8 %1,3 %785 00029 %
Liv2,4 %2,5 %1 015 00038 %
Hero0,7 %1,1 %578 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,6 %1 790 00066 %
TV54,2 %4,0 %1 207 00045 %
Kutonen1,9 %2,0 %773 00029 %
Frii1,8 %1,8 %623 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0001 %
TLC2,6 %1,9 %613 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %1 518 00056 %
STAR Channel1,3 %1,3 %596 00022 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %533 00020 %
Disney Finland2,6 %2,4 %898 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,5 %673 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 329 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.