Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 538 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %28,9 %3 539 00067 %
Yle TV214,9 %7,3 %3 439 00065 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %2 473 00047 %
Yle yhteensä46,6 %39,4 %4 069 00077 %
MTV313,2 %20,2 %3 495 00066 %
Sub3,9 %4,6 %2 656 00050 %
AVA2,1 %2,1 %1 924 00036 %
C More Total1,0 %0,6 %551 00010 %
MTV yhteensä20,1 %27,6 %3 894 00073 %
Nelonen6,0 %7,6 %3 315 00062 %
Jim3,0 %2,9 %2 233 00042 %
Liv1,9 %2,2 %2 074 00039 %
Hero1,3 %1,8 %1 516 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,5 %3 656 00069 %
TV52,7 %2,4 %2 347 00044 %
Kutonen2,9 %2,6 %1 898 00036 %
Frii2,2 %1,9 %1 554 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC2,3 %2,4 %1 465 00028 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,5 %2 974 00056 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 703 00032 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 504 00028 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 246 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,9 %1 564 00029 %
Muut4,6 %3,3 %1 467 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 538 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.