Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %29,2 %3 429 00069 %
Yle TV214,5 %7,3 %3 246 00065 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %2 422 00049 %
Yle yhteensä46,6 %39,7 %3 851 00078 %
MTV313,2 %20,2 %3 343 00067 %
Sub3,8 %4,5 %2 538 00051 %
AVA2,1 %2,2 %1 893 00038 %
C More Total1,0 %0,6 %526 00011 %
MTV yhteensä20,1 %27,6 %3 708 00075 %
Nelonen5,8 %7,4 %3 146 00063 %
Jim3,1 %2,9 %2 185 00044 %
Liv1,9 %2,2 %2 034 00041 %
Hero1,3 %1,9 %1 500 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,3 %3 471 00070 %
TV52,7 %2,4 %2 270 00046 %
Kutonen2,9 %2,6 %1 880 00038 %
Frii2,2 %1,9 %1 532 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC2,3 %2,4 %1 456 00029 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,5 %2 891 00058 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 649 00033 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 486 00030 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 179 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 545 00031 %
Muut4,5 %3,2 %1 382 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 253 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.